CritteR

Map Editor - Mod Download + tutorial pentru adaugarea obiectelor

1 post in this topic

Salut Gtanet.ro!

Din cauza lipsei de documentatie in limba romana (defapt documentatie in general) pentru modul Gta:network, am decis sa pun cap la cap un tutorial scurt si la obiect despre cum sa iti personalizezi serverul de gta:n folosind diverse obiecte , checkpoint-uri , peds etc.

 

!DISCLAIMER!

Spoiler

NU DETIN O COPIE A JOCULUI GTA:V SAU A MODULUI GTA:N. TUTORIALUL ESTE BAZAT PE DOCUMENTATIA EXISTENTA PE INTERNET. SCOPUL TUTORIALULUI ESTE DE A PUNE INFORMATIA INTR-UN SINGUR LOC, ACCESIBIL PENTRU PERSOANELE CARE DORESC SA SE APUCE DE CREAT GAMEMODE-URI. IN CAZUL IN CARE INFORMATIA ESTE GRESITA, INCOMPLETA PUTETI SA IMI TRIMITETI PM PE FORUM SAU SA LASATI UN REPLY CU INFORMATIA SI VOI FACE TOT POSIBILUL SA EDITEZ. 

 

1.Map Editor, Informatii si download.

Map Editor-ul folosit pentru a crea obiecte pentru GTA:N este  "Map Editor" creat de Guadmaz. Acesta functioneaza ca si map editor-ul din MTA:San Andreas, dupa cum spune si autorul in descrierea modului.

Fun Fact: Creatorul modului este si admin pe gta:n #themoreyouknow #thelessyoucare

Instalare:

...e un proces ce necesita cateva download-uri, editez tutorialul la cerere, detalii in descrierea modului...

Controale Principale:

F7  - Deschide meniul principal.
WASD - Controalele cu care te poti misca, atunci cand ai un obiect selectat, folosesti WASD pentru a misca / roti obiectul. 
Q/E - Atunci cand ai un obiect selectat, misca obiectul pe axa verticala, sau il roteste. 
F  - Deschide meniul de obiecte. 
P  - Deschide meniul pentru actori(peds). 
V  - Deschide meniul pentru masini. 
Arrow Up  - Spawn-eaza un marker. 
Shift  - Accelereaza atat viteza de zbor cat si de miscare / rotire a obiectelor (in MTA trebuia tinut apasat, deci presupun ca si aici trebuie). 
Alt - Incetineste atat viteza de zbor cat si de miscare / rotire a obiectelor (in MTA trebuia tinut apasat, deci presupun ca si aici trebuie).
Control  - Cand ai un obiect selectat, schimba starea din miscare in rotire. Sageata de deasupra obiectului isi va schimba culoarea. Galben pentru miscare, verde pentru rotatie.
Mouse Left Click  - Selecteaza un obiect la care te uiti
Mouse Right Click  - Misca un obiect cu mouse-ul in directia in care te uiti (fixeaza obiectul pe mouse). 
Mouse Wheel - Roteste obiectul atata timp cat este fixat pe cursor(mouse).
C - Copiaza un obiect atata timp cat e selectat 
Del - Sterge un obiect atata timp cat te uiti la el(sau selectat?). 

/!\ Recomand sa cititi descrierea modului deoarece pot aparea schimbari. 

Salvarea si Incarcarea mapelor:

Dupa ce ai terminat de jucat in map editor, normal ar fi sa salvezi progresul....anormal ar fi sa nu te speli 3 luni, dar hey, cine suntem noi sa judecam.

Poti salva si incarca mape in format XML sau INI (in acest tutorial vom folosi XML). Atunci cand selectezi optiunea de salvare sau incarcare din meniul principal, ti se va cere sa introduci numele fisierului. 

ATENTIE!! Map Editor-ul poate incarca mai multe mape odata, deci daca dai (DDD) load la mai multe fisiere, toate obiecte se vor aduna intr-un singur fisier. Daca nu vrei asta, selecteaza New Map, inainte de a incarca o alta mapa. 
Poti incarca mape automat, creaand folderul "AutoloadMaps" inauntrul folderului "scripts" (de path-ul ar trebui sa fie C:\\..bla..bla.\scripts\AutoloadMaps). Orice fisier in format .XML sau .INI din acel folder este incarcat odata cu deschiderea modului. Aceste mape se vor salva odata cu progresul pe care il faci de cand intri in mod, deci inainte de a incepe o noua mapa, apasa New Map... sa fi sigur :)
 

DOWNLOAD MOD: (pus in spoiler in caz ca se considera reclama, modific la confirmarea unui admin/mod)

2.CONVERTOR DE MAPA (..sau harta)

Bun. Acum avem mapa, salvata in XML, frumos, elegant....cat de cat..

Daca ai venit de pe SA:MP... si ai folosit map editor-ul de la MTA, cel mai probabil esti familiarizat deja cu un convertor de mape. Este exact acelasi lucru..oarecum...

Ok, in primul rand, trebuie sa cautam (sau sa cauti) fisierul .XML cu numele mapei pe care l-ai pus din map editor. Dupa ce l-ai gasit, deschide fisierul cu orice text editor si copiaza ABSOLUT TOT.

Dupa ce ai copiat tot din fisierul cu mapa, intra pe site-ul <ASTA> si "lipeste"...(ma simt ca si google translate) tot codul XML in caseta corespunzatoare (aia unde scrie "Enter your code..."). Dupa ce ai dat CTRL-V la cod (sau RMB > Paste daca esti de pe alta planeta), selecteaza ca metoda de conversie "Guadmaz's Map Editor .xml TO GTANetwork API .cs" si apasa pe "CONVERT".

Mai esti cu noi?? Sper ca n..da. Hai ca nu mai e mult :).

Dupa ce ai dat convert, codul tau xml s-a transformat intr-un cod C# (csharp[sisharp pentru prieteni]).

Copiaza tot codul (normal..). Acum, deschide folderul *\GTA-Network\server\resources\ si creaza o resursa noua. Daca ai cautat cum sa adaugi o mapa in GTA:N cel mai probabil sti cum "functioneste" un server de gta:n cu resursele si C# si meta.. etc etc.. DACA NU, cel mai probabil ai un tutorial pe forum. Bun, deci creezi o resursa ,adica un folder cu un nume care vrei tu si care sa contina un fisier.cs si un meta.xml. Poti sa copiezi alta resursa si sa ii schimbi numele daca vrei..nu imi pasa, important este ca fisierul .cs sa mearga si sa poata fi conectat la server.

Ok, deja m-am lungit prea mult. In resursa creata de tine, sa o numim "MapaStuntSuperJmen", ai fisierul map.cs, conectat la meta.xml. In map.cs vei adauga codul cu mapa ta in "private void OnResourceStart()"

private void OnResourceStart()
{
	//aici vine mapa...
}

Aproape gata!!! Tot ce trebuie sa facem acum este sa spunem serverului ("Ba m$%e, vezi ca mai am o resursa, hai treci de citeste!"),adica sa adaugam resursa in settings.xml.

Deoarece numele resursei noastre este "MapaStuntSuperJmen", in fisierul "settings" o sa punem urmatoarea linie de cod.

<resource src="MapaStuntSuperJmen" />

//inlocuieste MapaStuntSuperJmen cu numele resursei tale.

Este gata!! Finally!!! Deoarece am pus mappingul la OnResourceStart(), serverul ar trebui sa incarce obiectele imediat ce se va deschide. Ca un OnFilterscriptInit() de pe samp.

 

Ok, asta a fost si cu tutorialul, in caz ca doriti sa adaugati anumite poze pentru referinta puteti mi le trimiteti prin PM, iar eu le voi adauga.

 

Multa bafta!

Edited by CritteR
Corectat anumite greseli gramaticale.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now